1 oktober 2015 om 17:51
< 1 min lezen

Dekker roept op te reageren op advies Platform Onderwijs2032

Staatssecretaris Dekker van Onderwijs heeft vandaag de Tweede Kamer geïnformeerd over het advies van Platform Onderwijs2032. De afgelopen maanden spraken de leden van het Platform met een groot aantal leerlingen, ouders, leraren en maatschappelijke organisaties over de vraag wat kinderen  zouden moeten leren op school om optimaal voorbereid te zijn op de toekomst. Vandaag presenteerde voorzitter Paul Schnabel zijn voorlopig advies, op hoofdlijnen. Dat meldt de Rijksoverheid.

Dekker: “De leden van het platform hebben razend knap werk geleverd. In een half jaar tijd hebben ze met duizenden leraren, leerlingen, ouders en andere betrokkenen gesproken over het onderwijs van de toekomst. Bovendien hebben ze uit al deze gesprekken een rode lijn gedestilleerd en deze uitgewerkt in een helder advies. De komende maanden krijgt iedereen gelegenheid om te reageren zodat het platform het advies verder kan uitwerken. Ik hoop en ik verwacht dat veel mensen van deze kans gebruik zullen maken zodat het platform komt tot een goed en breed gedragen eindadvies.”

In november 2014 startte Dekker onder de noemer #Onderwijs2032 een nationale brainstorm over het curriculum op basisscholen en middelbare scholen. In februari 2015 is het onafhankelijke Platform Onderwijs2032 ingesteld. Rond de jaarwisseling levert het platform het eindadvies op. Dekker zal hier vervolgens op reageren en schetsen op welke wijze het curriculum – samen met leraren, schoolleiders en maatschappelijk organisaties – verder wordt vormgegeven.

© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Basisonderwijs

    Zwolle investeert in toekomstbestendige schoolgebouwen

    Gisteren om 16:11
    • Basisonderwijs

    Basisschool in Gemert tijdelijk ontruimd na melding gaslucht

    Gisteren om 14:55

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
27 Nov
De Buitenlandbeurs
  • Utrecht