7 november 2018 om 14:57
< 1 min lezen

Week van de Mediawijsheid: heb jij het onder de duim?

Van 16 tot en met 23 november organiseert Mediawijzer.net weer de Week van de Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. Deze negende editie heeft als thema ‘Heb jij het onder de duim?’. Dit meldt Mediawijzer.net.

De huidige generatie kinderen en jongeren groeit op in een wereld vol media. Een wereld waarin je
eenvoudiger met elkaar in contact kan komen dan ooit tevoren. Maar niet iedereen is daar even handig mee.
 
Tijdens de Week van de Mediawijsheid wordt gekeken naar iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Onderzocht wordt waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen: ‘Heb jij het onder de duim?’ Ambassadeur van de campagne is dit jaar NOS Jeugdjournaal presentator Lucas van de Meerendonk. 
 
De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van Mediawijzer.net, het Nederlands netwerk voor mediawijsheid. Mediawijzer.net wordt aangestuurd door vijf toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid: ECP | Platform voor de InformatieSamenleving, Kennisnet, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, NPO en de Koninklijke Bibliotheek.
 
Meer informatie is te vinden op www.weekvandemediawijsheid.nl.
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids
 

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Basisonderwijs

    ProDemos ontwikkelt gratis lespakket bij serie Techbitch

    Vandaag om 10:25
    • Basisonderwijs

    Schoolbestuur Amsterdam-West heeft tekort van 3,6 miljoen euro, maar inspectie mocht niet eerder ingrijpen

    Gisteren om 13:11

Aankomende evenementen

20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant
21 Nov
Onderwijsfestival
  • Utrecht
25 Nov
Open huis – Stip VSO Utrecht
  • Utrecht