Meerderheid leerkrachten voorgezet onderwijs maakt zelf hun lesmateriaal
26 maart 2024 om 10:55
< 1 min lezen

Meerderheid leerkrachten voorgezet onderwijs maakt zelf hun lesmateriaal

Gemiddeld is bijna een kwart van de respondenten niet helemaal tevreden over het beschikbare materiaal. Zo’n 80 procent geeft als belangrijkste reden voor het zelf maken van materiaal het “passend maken aan de leerbehoeften” van de lesstof.

Volgens een woordvoerder betekenen de bevindingen niet dat het onderwijsmateriaal niet deugt. De leerkrachten streven er echter naar het materiaal zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de klas die ze op dat moment hebben. “Geen klas is hetzelfde”, zegt de woordvoerder.

Meer interactie 

Ook proberen leraren de lessen ‘interactief’ te maken. Verder zien leraren regelmatig mogelijkheden om vakken als geschiedenis en maatschappij aan te passen aan de actualiteit, waardoor de lessen meer waarde krijgen.

Dat er in het basisonderwijs zoveel minder wordt bijgesteld, komt waarschijnlijk doordat de onderwijzers daar verschillende vakken geven en er hierom geen ruimte is om overal een eigen sausje over te doen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van docenten
    • Basisonderwijs

    Koningin Máxima bij start onderzoek cultuureducatie Méér Muziek in de Klas

    Vandaag om 15:12
    • Basisonderwijs

    Scholen hele dag gesloten vanwege brand bij afvalverwerkingsbedrijf Attero

    Vandaag om 09:54

Aankomende evenementen

08 Sep
Basisopleiding Zorgcoördinator / Ondersteuningscoördinator
  • Utrecht
22 Sep
Webinar ‘Burgerschapsbeleid in de praktijk’
  • Utrecht
24 Sep
Nederlands Congres Schoolaanwezigheid 2025
  • Gelderland