Normal_janjaapdehaan

De raad van toezicht van de Leo Kanner Onderwijsgroep heeft Jan-Jaap de Haan per 1 januari 2019 benoemd tot voorzitter. De Haan (1974) volgt Jan Bastiaansen op, die aan het eind van zijn statutaire zittingsperiode is gekomen. Voor De Haan betreft het een nevenfunctie naast zijn werk als directeur van Cedris (vereniging voor Sociale Werkgelegenheid en Re-integratie). Eerder was De Haan onder meer 7 jaar wethouder in de gemeente Leiden. Dit meldt Leo Kanner Onderwijsgroep.

De Haan heeft zin in zijn nieuwe taak. “Speciaal onderwijs maakt een belangrijk verschil in het leven van veel kinderen. Het onderwijs van de Leo Kanner is belangrijk om hen meer kansen te bieden in het leven, zodat ze op een goede plek terecht komen. Met goed onderwijs kun je bouwen aan een samenleving waarin iedereen meedoet en meetelt. Daar draag ik heel graag een steentje aan bij”, aldus De Haan.
 
De Leo Kanner Onderwijsgroep is blij met de benoeming van De Haan. “Met Jan-Jaap de Haan krijgen we iemand als toezichthouder met veel kennis en ervaring in onze regio. Bovendien heeft hij vanuit zijn huidige en eerdere werk, veel kennis van de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Juist voor leerlingen in het speciaal onderwijs is het extra van belang die aansluiting zo goed mogelijk te organiseren”, aldus Rien Timmer, voorzitter van het College van Bestuur van de Leo Kanner Onderwijsgroep.
 
Jan Bastiaansen heeft zijn toezichthoudende functie twee volle termijnen van vier jaar uitgeoefend, nadat hij daarvoor ook al kort bij het bestuur van de stichting betrokken was. “We zijn Bastiaansen veel dank verschuldigd”, zegt Timmer. “Mede dankzij zijn betrokken, rustige, inzet heeft onze stichting zich ook in een aantal heel turbulente jaren positief kunnen blijven ontwikkelen”.
 
De Leo Kanner Onderwijsgroep verzorgt speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs op zes locaties in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoetermeer. Met zo’n 1050 leerlingen is het in Zuid Holland een belangrijke aanbieder van onderwijs voor kinderen die extra onderwijs ondersteuningsbehoeften hebben, bijvoorbeeld vanwege een vorm van autisme of vanwege andere oorzaken.  
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids