Logo_logo_windesheim

Hogeschool Windesheim in Zwolle start met partners een maatschappelijk project om actief te werken aan de toekomstige samenleving, waarin robots en digitalisering van grote invloed zijn. Dat meldt Windesheim.

Onder de naam 'Leven en werken in 2030' organiseert Windesheim in Dialoog de komende jaren programma's die gericht zijn op diverse werkvelden, zoals onderwijs, zorg, en bedrijfsleven. De technologische ontwikkelingen gaan hard. Veel kan, maar is het ook wenselijk? Blijven we als mens autonoom? Durven we keuzes te maken? Daarover worden gesprekken gevoerd en worden mensen aan het denken gezet met prikkelende producties. Die antwoorden en keuzes bepalen mede hoe de samenleving er in 2030 uitziet. Binnen de programma’s werken het werkveld en studenten van diverse opleidingen samen aan een concreet resultaat met maatschappelijke impact.

Windesheim in Dialoog gaat de programma's maken met interne en externe partners uit het onderwijs, de zorg, bedrijven en de ICT. Geïnteresseerden kunnen contact zoeken met Francien Lange via f.lange@windesheim.nl.

Het project is gebaseerd op een uitdagingenkaart. In drie denksessies sprak de hogeschool, in samenwerking met De Argumentenfabriek, met experts over de technologische trends en met experts, bedrijfsleven en onderwijs over de uitdagingen waar deze trends ons voor stellen. De geïdentificeerde trends en uitdagingen zijn bijeengebracht in een uitdagingenkaart, die te vinden is op www.windesheimdialoog.nl.

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids