Normal_onderwijs_algemeen_rekenen_school

Het reken- en wiskundeniveau in het speciaal basisonderwijs is in de afgelopen zeven jaar verbeterd. De kinderen zijn beter geworden in rekenen, zo blijkt uit onderzoek. Op de onderdelen breuken, procenten, meten en verhoudingen scoren zij beter. Dit meldt NU.nl. 

Dit blijkt uit onderzoek uit 2013. De resultaten van het onderzoek zijn naast die van de vorige peiling gelegd; die werd in 2006 gehouden. Het reken- en wiskundeniveau in de eindgroep van het speciaal basisonderwijs is daarbij onder de loep genomen. Het niveau van het hoofdrekenen is gelijk gebleven, zo blijkt uit de cijfers. Aan het eind van het speciaal basisonderwijs rekent de gemiddelde leerling nu echter op hetzelfde niveau als een leerlingen aan het eind van groep 5 in het regulier basisonderwijs. Dat de leerlingen beter zijn gaan rekenen heeft te maken met een verandering in hun lesstof. Ze hebben namelijk de afgelopen jaren en half uur per week meer gerekend. De kinderen uit het speciaal basisonderwijs rekenen nu net zo veel als de kinderen in het regulier basisonderwijs, namelijk gemiddeld 5 uur per week.
 
© Nationale Onderwijsgids