Normal_download

Amsterdam Marketing, citymarketingorganisatie van de stad, en het ROC van Amsterdam zijn een samenwerkingsverband aangegaan. Amsterdam Marketing gaat de mbo-leerlingen onder meer stages aanbieden in de VVV ticketshops, gaat presentaties geven op school en gaat studenten inzetten tijdens evenementen als de Uitmarkt. Dit meldt ROCvA. 

Elvira Biegel, voorzitter MBO College Centrum van het ROCvA: 'Hospitality is voor Amsterdam van groot belang. Samenwerking tussen het werkveld en het hospitality-onderwijs van het ROC van Amsterdam draagt bij aan een gastvrij Amsterdam.' Een gastvrije omgeving leidt weer tot meer bezoekers. En, zo stelt Biegel: 'een groeiende hospitality-sector biedt mogelijkheden voor jonge mensen met ambitie om te leren het verschil te maken.'
 
Frans van der Avert, algemeen directeur van Amsterdam Marketing, verwacht dat de leerlingen door deze samenwerking veel werkervaring op doen. Zo zullen zij na hun opleiding sneller aan het werk kunnen in de stad. Avert: 'Tijdens je studie investeren in werkervaring in het vakgebied is een verrijking voor je cv.'
 
© Nationale Onderwijsgids