De Selfmade ambassadeurs met het CvB
De komende tijd gaat het ROC van Twente haar studenten in de picture zetten. De onderwijsinstelling vindt dat de prestaties van haar mbo-studenten niet onopgemerkt mag blijven. Ze hebben het vaak letterlijk en figuurlijk gemaakt; op het ROC van Twente leren zij namelijk echt een beroep en krijgen ze ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Onder de noemer ‘Selfmade’ wil het ROC van Twente daarom ook de regio kennis laten maken met haar studenten.
 

Voorzitter van het College van Bestuur, John van der Vegt, bemerkt wekelijks de talenten van de studenten. Die deelde hij al binnen de onderwijsinstelling, maar hij vond het tijd worden om ook buiten het ROC de aandacht te vestigen op deze jongeren. Ook om het imago van het mbo op te vijzelen; er wordt vaak vergeten dat op het mbo echt een beroep wordt geleerd waarvoor veel vakkennis vereist is. “Daar draait een groot deel van de Twentse economie zelfs op. De detailhandel, een bezoekje aan de kapper, je huis laten verbouwen, waar zouden we zijn zonder mbo’ers?” aldus van der Vegt.

Ambassadeurs
Voor de rol van ambassadeur van het selfmade-principe zijn zeven studenten van diverse opleidingen via een selfies casting geselecteerd. Zij zijn de komende tijd de gezichten van het ROC van Twente en staan bijvoorbeeld op folders en posters. Deze rolmodellen zijn maandag 26 mei jl. door het College van Bestuur in het zonnetje gezet tijdens een feestelijke bijeenkomst.

In de maand juni zijn veel ROC-studenten in de hele regio te zien bij diverse activiteiten en evenementen waar zij laten zien wat ze in huis hebben. Zo wordt er gewerkt aan een etalage bij pop-up store The Upperside in Enschede, worden studenten van de opleiding Beveiliging ingezet bij Dauwpop en de Zwarte Cross en zijn er diverse modeshows, exposities en afstudeerevents waar examenstukken te zien zijn.